Buurtkadoos: De mediawaarde van winkels

nov 10, 2021 Olaf Zwijnenburg

Benut de mediawaarde van jouw winkel door middel van contentmarketing: drie zaken om rekening mee te houden.

De mediawaarde van winkels 4: Wie niet groot is, moet anders zijn

okt 7, 2021 Olaf Zwijnenburg

Dit is ons vierde artikel met de oproep aan retailers om te gaan leren denken als een mediamerk. Hoe kunnen zelfstandig ondernemers dit het beste aanpakken? Go big, Go niche, Go smart!

De mediawaarde van winkels 3: Zo maak je waardevolle content

apr 1, 2021 Olaf Zwijnenburg

Dit is ons derde artikel met de oproep aan retailers om te gaan leren denken als een mediamerk. Dit is ons derde artikel met de oproep aan retailers om te gaan leren denken als een mediamerk. Hoe benut je het bereik van je winkel?

De mediawaarde van winkels 2: Waarom winkels waarde hebben

okt 7, 2020 Olaf Zwijnenburg

Dit is ons tweede artikel met de oproep aan retailers om te gaan leren denken als een mediamerk. De mediawaarde van winkels is een nog vrijwel onontgonnen goudmijn. Als retailers hun content aan elkaar, hun klanten én de operatie verbinden gaat de consumentenreis pas echt geld opleveren.

De mediawaarde van winkels 1: De winkel draait door

apr 6, 2020 Olaf Zwijnenburg

Soms lijkt het alsof de clicks alle bricks al verslagen hebben. Maar niets is minder waar. Sterker, in de winkel gebeurt hét. Wat precies? Daar kunnen mediamerken je alles over vertellen. Van content tot traffic, dat soepeltjes naar een volle winkelmand leidt.

Waardeketen 2.0: Kanspakkers!

dec 23, 2019 Olaf Zwijnenburg

Retailmerken laten potentiële succesfactoren in de huidige markt links liggen. Mogelijkheden genoeg, maar het oude denken op verschillende gebieden zet een rem op de ontwikkeling. Met een onderscheidende formule, betere samenwerking en wat meer lef maak je het verschil.

De mediawaarde van winkels: Je klant echt raken is onbetaalbaar

aug 19, 2019 Olaf Zwijnenburg

Het is belangrijk dat een winkel een sterk attractieve omgeving is waar de consument graag komt. En het is ook belangrijk om de echte waarde van fysieke winkels uit te drukken in nieuwe kpi’s. je klant echt raken en een onvergetelijke indruk achterlaten. Dat is echt onbetaalbaar...

Waardeketen 2.0: 3 manieren om de klant te strikken

apr 1, 2019 Olaf Zwijnenburg

De waardeketen zoals we die kennen, verandert in een waardewiel: een flexibel netwerk waarin alle spelers in de portemonnee van de consument kunnen komen. Een bedreiging? Ja, maar ook kansrijk. Een schets van drie manieren waarop je die potentie kunt verzilveren.

Hoe vernieuwende merken een nieuwe klantreis ontwerpen

feb 8, 2018 Olaf Zwijnenburg

In de afgelopen decennia waren fysieke winkels het eindpunt in de relatie met consumenten. Marketing en reclame waren het vertrekpunt. Deze rollen zijn compleet aan het omdraaien. Winkels worden steeds vaker het meest krachtige toegangspunt tot een merk en alles wat dat merk te bieden heeft.

Van transactie naar attractie: 3 kernvragen

dec 1, 2017 Olaf Zwijnenburg

Stenen winkels lijken maar één prioriteit te hebben: trekken en binden van klanten. Naast goed personeel is experience daarvoor onontbeerlijk. En dat betekent meer dan een aantrekkelijke winkel bouwen. Drie vragen die elke (fysieke) retailer zichzelf nu moet stellen.