Future Store

Digitalisering van het MKB is noodzaak

De impact van de digitalisering, personalisering, verduurzaming en platformontwikkelingen op het MKB en de klantportefeuille van Rabobank wordt steeds groter. Steeds snellere technologische ontwikkelingen, de opkomst van platforms als Amazon en Bol.com en de aanstaande afnemende economische groei zullen dit proces versnellen en versterken.

Om de ongunstige trend te keren en van de groei van de online markt te kunnen profiteren moeten ondernemers een online strategie hebben die zich kan ontwikkelen van informeren naar interactie naar verkopen naar verbinden.

De meeste MKB retailers, maar ook groothandelaren, merken en producenten, werken nog met oude systemen die traag zijn, ouderwets in techniek, verdeeld in allerlei silo’s en erg slecht in het uitwisselen van gegevens. Deze ondernemers zullen zich de vraag moeten stellen of ze bereid zijn hun data met platforms te delen (afstand doen van data) en bereik te vergroten of er juist voor kiezen dit niet te doen en zelf toegevoegde waarde te creëren voor de klant.

In alle gevallen is digitalisering een absolute noodzaak om relevant te blijven.

Voor kleine, zelfstandige en lokale ondernemers blijven er kansen door commercieel te digitaliseren met aandacht voor mobiele vind- en zichtbaarheid, een helder inzicht in omzet, marge en voorraad en de juiste interactie met de klant en zijn verwachtingen.

Rabobank wil Nederlandse MKB-ers die zich in de waardeketen richten op consumenten (retailers, groothandels, producenten, merken, horeca en dienstverleners) helpen met de noodzakelijke digitalisering en daarmee klaar maken voor de toekomst. Hiermee versterken we als bank het verdienvermogen van Nederland, helpen we ondernemers groeien in omzet, marge en winst en leveren we een bijdrage aan de leefbaarheid van de binnensteden.

Digitalisering is nog ver beneden de maat, ‘mobile first’ is de norm.

Future Store Arnhem | Window Projection | Videomapping | Projectmapping | VertilinQ | ID-Projection

Exclusief aanbod voor Rabobank relaties: laat je inspireren en motiveren door een bezoek aan de Future Store Arnhem | powered by Rabobank voor slechts €99 i.p.v. €150!

Ondernemers kunnen zich tijdens een bezoek van 2 uur, inclusief heldere en inspirerende uitleg over de markt en de kansen door de Sectormanager Retail- en Groothandel van Rabobank Nederland, laten inspireren en motiveren om te gaan digitaliseren. Iedereen gaat naar huis met concrete tips die groei in omzet, marge en winst ondersteunen door technologie.

Bovendien ontvangt iedere bezoeker een exclusief aanbod voor het 14 dagen gratis testen van een complete ‘mobile first’ website.

Wil je graag met 8-15 personen naar een inspiratie en motivatie bijeenkomst in de Future Store | Powered by Rabobank in Arnhem en gebruik maken van het exclusieve aanbod voor Rabobank relaties? Neem direct contact op via olaf.zwijnenburg@rabobank.nl of +31613764077.

Olaf Zwijnenburg, ambassadeur ‘Future Store Arnhem | Powered by Rabobank’

Ondernemen = Vernieuwen. En wij juichen dat toe! Want wie vernieuwt, blijft duurzaam groeien. Veel ondernemers moeten een negatieve spiraal ombuigen en kunnen groeien in omzet, marge en winst door te innoveren: met kleine stapjes je dagelijkse bedrijfsvoering een beetje soepeler, efficiënter en beter maken.

Bij Rabobank geloven we in de kracht van samenwerking. Vanuit onze coöperatieve mentaliteit zoeken we naar oplossingen waarvan iedereen beter wordt. Zodat ondernemers duurzaam kunnen groeien. Wij geloven in de noodzaak om innovatie en digitalisering binnen het Nederlandse MKB aan te jagen en kunnen daarmee invulling geven onze maatschappelijke rol als coöperatieve bank.

De 'Future Store Arnhem - powered by Rabobank' zit bomvol live werkende technologie met meer dan 60 innovaties die vanuit een centraal platform real-time worden aangestuurd en waar online en offline samensmelt.

Het kennisniveau van het bedrijfsleven, het onderwijs en de overheid blijft sterk achter bij de snelle technologische ontwikkelingen. In de Future Store in Arnhem kunnen producenten, merken, ondernemers, overheden en onderwijs in een ‘real life’ omgeving kennismaken met de nieuwste digitale mogelijkheden rondom retail-, groothandel- en horeca-technologie.

Om die reden is de Sectormanager Retail- en Groothandel van Rabobank, Olaf Zwijnenburg, ambassadeur geworden.

Met ingang van 1 juli 2020 is hij vanuit Rabobank een aantal dagen per week gedetacheerd bij de ‘Future Store Arnhem’ en onderzoekt hij mogelijke samenwerkingen met stakeholders binnen de overheid, het onderwijs, brancheverenigingen en het bedrijfsleven.

Future Store Arnhem | Powered by Rabobank

Het 'Future Store Arnhem | powered by Rabobank' concept geeft invulling aan retail van de toekomst en speelt in op de barriéres die Nederlandse MKB-ondernemers ervaren. Het is een initiatief van VertilinQ, gericht op samenwerking tussen overheden, onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven.

De 'Future Store Arnhem | powered by Rabobank' toont zowel de waarde van laagdrempelige digitalisering als vergaande digitale ketenintegratie (met nadruk op de software-, hardware en data-innovaties t.b.v. transactiedata en customer experiences).

De 'Future Store Arnhem | powered by Rabobank' zit bomvol live werkende technologie met meer dan 70 innovaties die vanuit een centraal platform real-time worden aangestuurd en waar online en offline samensmelt.

Alle innovaties zijn live, werkend en beschikbaar vanuit het onderliggende VertilinQ platform waarover al meer dan 150 miljoen aan omzet loopt. De grote hoeveelheid aan producten sluit aan op de diverse behoeften en innovatie-niveaus van retailers en hiermee worden Nederlandse retailers geprikkeld om nieuwe technologie te omarmen en in te zetten.

De drie eerder beschreven proposities Pagewize, webIQ en VertilinQ komen samen in de 'Future Store Arnhem | powered by Rabobank' waar alle innovaties live draaien. Samenwerking zet Rabobank als Kenniscentrum voor ondernemers op de kaart en jaagt innovatie binnen het Nederlandse MKB aan.

Via de 'Future Store Arnhem' kan Rabobank contactmomenten organiseren met eigen klanten en prospects. Dit moment kan als acquisitie-tool worden gebruikt en de drie business-cases versterken.

In onderstaande lijst staan, gerangschikt naar onderwerp, verschillende innovaties uit de Future Store genoemd. Veel van deze (digitale) innovaties zijn complementair in functie en waarde-creatie. Het geheel is geintegreerd in het VertilinQ concept.

Hoe kan je slim digitaliseren, gebruik maken van klant- en transactie-data over koopgedrag, smaakvoorkeuren, voorraad en marge, samenwerken met online platforms en zorgen voor een mobiele en gebruiksvriendelijke website waarmee je online vind- en zichtbaar bent zodat je nog beter kan inspelen op de toekomst, intensieve interactie kan creëren met de eigen ‘local social community’ en kan groeien in omzet, marge en winst?

De Future Store - Powered by Rabobank in Arnhem zit bomvol live werkende technologie met meer dan 60 innovaties die vanuit een centraal platform real-time worden aangestuurd en waar online en offline in nieuwe modellen samensmelt.

Zin om te sparren met een ervaren en ondernemende OmniChannel Executive die als directeur verantwoordelijk en betrokken is geweest bij grote transities van internationale retailers en merken? Ik begrijp de uitdagingen, spreek de taal van de ondernemer en geef klanten zowel binnen als buiten Rabobank richting in de uitdagende retail- en groothandelssector over hoe om te gaan met de fundamentele veranderingen in consumentengedrag, demografie, concurrentie en technologie.

Ik ben bereikbaar via deze contactgevens of dit contactformulier. Mijn profiel staat uiteraard op LinkedIn

Missie: 

Olaf Wil Ondernemers Langdurig Activeren om te Renderen.

Visie:

Fysieke winkels moeten excelleren in de executie en slim digitaliseren.