Anders omgaan met leveranciers

jun 20, 2022 Olaf Zwijnenburg

De relatie tussen de retailer en zijn leveranciers verandert. Toegang tot productiecapaciteit is niet vanzelfsprekend meer en is meer flexibiliteit in de inkoop nodig om verstoringen te kunnen opvangen. Dit vraagt om andere inkopers en KPI’s.

Duurzaamheid: werk aan de winkel

mei 12, 2022 Olaf Zwijnenburg

Duurzaamheid is belangrijk en het belang zal verder toenemen. Zelfstandige retailers hebben moeite om hierop in te spelen. Zij moeten hiermee aan de slag waarbij weinig tijd is te verliezen. De markt wacht immers op niemand.

Duurzaamheid: 4 concrete tips voor MKB-ondernemers

mei 12, 2022 Olaf Zwijnenburg

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Ook kleinere retailers moeten hierop inspelen. Zij hebben echter veel minder mensen en middelen hiervoor dan grote retailers. In dit artikel geven we vier concrete tips voor de ‘kleintjes’.

Het Wilde Westen van de groene keurmerken

apr 13, 2022 Olaf Zwijnenburg

RetailTrends belt iedere week met een expert over een opvallende actuele ontwikkeling. Deze keer: Olaf Zwijnenburg, retailexpert bij de Rabobank, over de wildgroei aan groene keurmerken.

De drie grote kansen die duurzaamheid retailers biedt

nov 7, 2019 Olaf Zwijnenburg

Duurzaamheid is een belangrijk thema voor retailers vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid, relaties met klanten en stakeholders en businesskansen. Wij zien drie belangrijke onderwerpen: license to operate, de noodzaak van transparantie en het benutten van kansen.